«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

مانند روشن کردن شمع در طوفان | نشست نقد و بررسی نمایش «ارکستر» برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۴۳۴۲
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
مانند روشن کردن شمع در طوفان | نشست نقد و بررسی نمایش «ارکستر» برگزار شد
نشست نقد و بررسی نمایش «ارکستر» به کارگردانی عرفان شیرنگی در پردیس تئاتر مستقل مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «ارکستر» با ژانری تراژی‌کمدی این روز‌ها بر روی صحنه پردیس تئاتر مستقل مشهد اجرا دارد. ارکستر تاکنون ۱۱ اجرا داشته که شب گذشته، بعد از اجرا، نقد و تحلیل این تئاتر با حضور اهالی هنر و رسانه برگزار شد.

خلاصه نمایش «ارکستر»

این نمایش درباره مردی به نام عماد خاکی که مسئول ایستگاه راه‌آهن ناآباد است که تنها راه بازگشت آبادانی را توقف قطار می‌داند که در این حین اتفاقات زیادی می‌افتد.

درباره کارگردان

کارگردان این نمایش عرفان شیرنگی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش از دانشگاه تربیت مدرس تهران بوده و سابقه تدریس و برگزاری ورکشاپ دارد.

بازیگران نمایش «ارکستر»

رامین رخ‌فروز، عادل توکلی، منصوره داوری‌نژاد، مهسا ستوده‌نژاد، آناهید نبوی‌نژاد، علیرضا سعیدی نائینی، پرستو عدالتی، الهه عبدی، معین شمسایی، سعید باصری، علی شهری، نوشین هنرمند، فرنوش فضلی، مهوش نجار، امین ابوالفضلی طوسی و سهراب سهیلی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در پایان نمایش، میزگردی با حضور مسعود دلخواه (بازیگر، نویسنده و کارگردان کشور) و سیدمحمد مداح‌حسینی برگزار شد.

نشست نقد و بررسی نمایش «ارکستر» با حضور مسعود دلخواه برگزار شد

تئاتر کار کردن در این روزها مانند روشن کردن شمع در طوفان است

دلخواه با اشاره به اهمیت اجرای تئاتر اظهار کرد: تئاتر کار کردن در این روزها مانند روشن کردن شمع در طوفان است. این فعالیت در شرایط فعلی همت زیادی می‌طلبد. به تمام عوامل این تئاتر تبریک می‌گوییم. برگزاری چنین نشست‌هایی ابتکار جدیدی است، در جامعه هنری ما نقد فراموش شده و ما دیگر جامعه نقدپذیری نیستیم؛ بنابراین ارزش این جلسه بالاست.

وی افزود: نمایشنامه این تئاتر ۸ مرتبه بازنویسی شده است. چنین رویکردی بسیار مطلوب بوده و به این معناست که کارگردان و نویسنده این نمایش با یکدیگر انعطاف داشته و کار تیمی را به درستی ادا کردند. بسیار خوشحالم که از تهران برای دیدن این نمایش آمدم و این کار راضی‌ام کرد.

این هنرمند گفت: من معتقدم کمی بازیگران با عصبانیت بازی می‌کردند؛ بنابراین این نکته قابل حل است و بازیگران نباید همیشه عصبانی باشند. از نظر من این نمایش ریتم و نظم خوبی داشت. فقط در قسمت آواز خواندن باید کمی هماهنگ‌تر عمل شود. با توجه به شرایط موجود، این نمایش از بهترین کار‌ها به حساب می‌آید. به طور کلی این نمایش ویژگی‌های مثبتی داشت و بسیار خلاقانه بود.

سیدمحمد مداح‌حسینی نیز به عنوان منتقد بیان کرد: بیش از دو سال است که کارگردان این نمایش درگیر است. نمایش ارکستر ارزشمند است. تئاتر با کار تیمی معنا پیدا می‌کند و کار گروهی در این نمایش بسیار خوب و قوی بود. از نگاه کارگردان هیچ جنبه‌ای پنهان نمانده بود و به تمام جزئیات نمایش فکر کرده بود و نکته‌ای از چمشمش پنهان نمانده بود. نکته جذاب این نمایش، تنوع است. ما در این نمایش با سرزمینی مواجهه هستیم که بازیگران آن بسیار جلوه‌مند هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->